Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2003-07-11

I huvudet på butiksbesökare

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Detaljhandelns aktörer har mycket begränsad kunskap om kunders beteende i butiker. Det man idag kan följa är verkliga köp (de produkter som passerar kassalinjen) och i bästa fall vem som har genomfört köpet (med hjälp av så kallade lojalitetsprogram - kundkort).

Vilka motiv kunderna har att besöka butiker och hur upplevelsen i butikerna påverkar köpbeteendet saknar man i allt väsentligt kunskap om.

Det finns en stark drivkraft att kartlägga vad som driver kunderna till butiker eftersom det är viktigt för att öka försäljningen. Vidare är kundernas upplevelser och beslut i butiker viktiga då det påverkar köpbeslutet.


  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.