Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2007-01-25

Marknadskoncept för tidningen Go Retro (AP)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Bakgrund
Tidningen Go Retro är en annorlunda designtidning som går raka vägen från tillverkare och importörer till butiker och återförsäljare inom retrodesign. Vi skriver om det klassiska, det vackra och det nya. I tidningen finns aktuella artiklar samt intressant information som berör retro och design, tidningen innehåller även annonser från företag i hela Sverige. Tidningen produceras av Texttanken i Västerås och under november månad kommer tidningens andra nummer ut. Då tidningen snart endast distribuerats två gånger är vi fortfarande i startgroparna och alla förslag till förbättring är välkomna.

Uppdrag
Nu har vi nummer 2 ut på marknaden. Vi skulle vilja veta vad våra läsare tycker om tidningen, vad annonsörer (blivande och de som redan annonserat) tycker om tidningen, vilka annonsörer har vi inte kunnat sälja annonsplats till och varför? Vi skulle snarast vilja veta vem som vill läsa tidningen och vilket behov den fyller. Ska vi ändra på något i den, vad efterfrågas? Hur ska den säljas, ska den distribueras gratis enbart via butiker eller ska den säljas till privatpersoner också? Hur ska den marknadsföras? Är marknadsföringen idag tillräcklig eller vad bör förändras? Frågeställningarna här ovan är många och stora, men det vi vill få ut av resultatet är ett marknadskoncept för hur vi ska agera, det behövs en marknadsplan, en marknadsundersökning, en kundundersökning samt en målgruppsdefinition och förslag på förändringar/förbättringar. Vi söker ett flertal kreativa studenter som kan ta sig an uppgiften.

Hemsida: http://www.goretro.se

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.