Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2007-01-26

Kund – och marknadsundersökning för Care of Haus (AP)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Nyckelord: Innovationsteknik, informationsdesign, management, marknadsanalys, marknadsföring, marknadsundersökning, organisationsteori, informationshantering, arbets- och organisationspsykologi, kognitionsvetenskap, socialpsykologi

Bakgrund
Care of Haus är en av Västerås största reklambyråer med 21 medarbetare. Vi sitter i Västerås med kunder i Mälardalen, Stockholm och Boston. För ett år sedan slog vi samman två byråer (Care of och Haus) för att förena effektivitet och affärssinne med kreativitet och hälsosam galenskap. Vi är en fullservicebyrå och vi skapar effekt åt kunder som uppskattar värdet av bra kommunikation. I kundregistret finns bland annat K-rauta, SolidWorks, Medtronic, Euromaint, Banverket, Mimer AB, Mälardalens högskola, ABB, Mälarenergi och Thea tandhälsa. Vi är många olika karaktärer med stor erfarenhet på byrån. Det gemensamma är att vi brinner för vårt jobb, kan reklam och förstår annat.

Uppdrag
Vi är intresserade av att genomföra en marknadsundersökning samt kundundersökning för att få en vink om hur vi som reklambyrå uppfattas. Hur kan vi få fler kunder? Hur kan vi få tag på ny personal med erfarenhet, vad kan vi som arbetsgivare locka med och hur ska vi locka dem till oss? Vet presumtiva arbetstagare samt kunder om att vi finns, vad tycker de om oss? Hur kan vi utvecklas och förändras? Hur kan vi synas mer? Vilka marknadsföringskanaler passar just oss bäst? Vi är intresserade av att få hjälp av en eller ett flertal kreativa studenter som vill genomföra detta åt oss i sitt examensarbete eller magisterarbete.

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.