Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2008-10-23

Hur når man den unga målgruppen? - En studie om unga konsumenters inställning till reklam och marknadsföring

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Vi på Svensk Handel arbetar mycket med att kartlägga ungdomars konsumtionsvanor och hur målgruppen ser på konsumtion.

Vi skulle gärna vilja veta mer om hur man som handelsföretag på bästa sätt når den unga målgruppen. Hur ska man som företag gå tillväga och vad tilltalar målgruppen?

Hur stor påverkan har bloggar, internet för reklam som kommer den vägen? Vad är viktigast, en sjysst reklamfilm på tv:n eller hur kompisarna eller kändisar ser på produkten?

Vad är viktigt när man som handlare skall tilltala målgruppen ute i butikerna? Är utseendet på butiken viktigt och hur tänker målgruppen när de bestämmer vilka företag/märken som är coola och vilka som är trista?

I denna undersökning definierar vi ungdomar till åldern 18-30 år.

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.