Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2008-01-23

Branding av ett byggprojekt

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Vi behöver en eller två exjobbare till vårt Brandingprojekt av projektet Snöflingan i Stockholm.

Exjobbet skulle handla om; Hur man brandar en Skanska arbetsplats så att upplevelsen blir Big Heart och Knowledge
Huvuddelen i exjobbet handlar om att följa upp upplevelsen i projektet Snöflingan, före och efter det att vi brandat om det.

Ni kommer att få riktlinjer om hur Ni bör utforma själva brandingen och Ni får självklart ha med era tydliga reflektioner i rapporten

I exjobbet så skulle följande moment kunna ingå;
- Vad vill Skanska med sitt varumärke
- Hur följer man upp varumärkesupplevelsen kring ett byggprojekt (hur och en faktisk uppföljning på plats)
- Rekommendation till Skanska; Hur brandas arbetsplatser

Ett extremt intressant och väl avgränsat ex-arbete.

Tidpunkt Januari tom april 2008 (Kan diskuteras)


Då arbetsplatsen ligger i Stockholm så ser vi gärna att personen/personerna som gör detta exjobb är bosatta där.

Återkom till mig om Ni har Ni känner att detta är ett exjobb för er del så tar vi en vidare diskussion om tid, tillvägagångssätt mm

Mvh
Fredrik Johansson

Fredrik.johansson@skanska.se

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.