Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2006-09-18

Kommunikationsstrategi

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Skoj Å Bus är ett företag som utvecklar lekplatser för offentliga miljöer. Lekplatserna är tänkta att ge barn en häftig upplevelse medans föräldrar ges tillfälle att uträtta ärenden. Lekplatserna är anpassade för shoppingcenter, skidanläggningar, flygplatser eller andra platser där männiksor samlas. Attraktionerna bygger på barn och rörelse.
Till konceptet Skoj Å Bus har två figurer skapats. Det kommer att skrivas barnböcker om figurerna samt finnas ett produktsortiment.

Problem:
Företaget saknar en kommunikationsstrategi. Man har planer på att skaffa en hemsida, en företagspresentation i pappersform, en presentation på CD mm. Man vill ha en kommunikationsstrategi som binder samman den information man idag vill ge sina kunder.

Företagets kunder besår av olika grupper:
Barnen som besöker parken och ska känna igen figurerna.
Föräldrarna som ska känna tryggheten att lämna sina barn hos Skoj Å Bus
Köpcenter eller liknande som ska satsa på den här typen av service till sina kunder.

Företaget söker ¿en röd tråd¿ som gör informationen går att känna igen även om den riktar sig till olika målgrupper.



  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.