Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2004-05-07

Marknadsstrategier för kundspecificerade produkter (TH 04)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Litet dataföretag i Vimmerby som har både stora och små kunder. Företaget utvecklar effektiva programlösningar.

Företaget säljer ett säljverktyg (programvara) som bygger på internetbaserad konfiguration av kundspecifiserade produkter. Projektet rymmer två olika vinklingar:
1. Företaget vill få undersökt vilka försäljningsargument/strategier som kan användas när produkten ska ut på marknaden. Vilka fördelar finns för företagets kunder? Hur nås dessa kunder? Hur hittar man rätt personer på dessa företag?
2. Människans köpvanor. Hur intresserad är man av att handla en produkt som man själv satt ihop? Vilka kundgrupper och produkter är intressanta? Hur upplever kunden sin delaktighet i produkten?

Projektet syftar till att ge företaget ett beslutsunderlag som kan ligga till grund när produkten ska föras ut på marknaden.



  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.