2011-11-08 | Varför flyttar människor? En studie om flyttrender och faktorer. (inaktivt) |
2011-09-20 | Utveckling av ett automatiserat hörseltest för spädbarn i samarbete med Stockholms universitet, Karolinska Universitetssjukhuset och Tobii Technologies (inaktivt) |
2011-09-05 | Koncept, avtal och benchmarking - utveckling av Café Peace & Love (inaktivt) |
2011-06-19 | Vidareutveckling av ett automatiserat hörseltest för spädbarn:
Metodutveckling och kodjustering (inaktivt) |
2011-04-19 | Granskning av pedagogisk litteratur för bleckblåsundervisning (inaktivt) |
2011-04-19 | Pedagogiska förutsättningar för instrumentalundervisning med enskild elev jämfört med undervisning i grupper (inaktivt) |
2011-04-19 | Föräldrarnas roll i lärandet för elever på Kulturskolan (inaktivt) |
2011-04-19 | IT i instrumentalundervisningssituationer -vilka pedagogiska möjligheter ger en MacBook? (inaktivt) |
2011-01-26 | Europeiska flyktingfonden - sammanställning av utvärderingar (inaktivt) |
2011-01-17 | Projektutvecklare/utvärderare till Krearum (inaktivt) |
2011-01-05 | Miljöutredning (inaktivt) |
2010-11-22 | Webbdatabas till barnomsorgsföretag (inaktivt) |
2008-12-08 | Behövs förskoleklassen? Hur går det för barn som börjar skolan vid 6 års ålder? (inaktivt) |
2008-09-03 | Utvärdering av Universeums fortbildningsverksamhet för lärare i NO och/eller lärande för hållbar utveckling (inaktivt) |
2008-05-30 | Datoriserad registrering och analys av fysisk aktivitet (inaktivt) |
2007-10-15 | Exjobb i Rädda barnens lokalförening, Eskilstuna (inaktivt) |
2007-09-04 | Analys av loggdata från riktad hälsoportal (inaktivt) |
2007-08-28 | Har Universeum någon inverkan på de besökande skolbarnens fortsatta studier och yrkesverksamhet? (inaktivt) |
2007-08-17 | Markandsanalys - upplevelsecenter (inaktivt) |
2007-08-06 | Exportförberedelser inför Tysklands-lansering av ny svensk barnsäkerhetsprodukt, SitSac. (inaktivt) |
2007-06-20 | Medier, mänskliga rättigheter och funktionshinder
(inaktivt) |
2007-06-16 | Utvärdering av ett entreprenörskapsprojekt (AP) (inaktivt) |
2007-06-13 | Utvärdering av kompostteater (inaktivt) |
2007-05-07 | Mediaproduktion för Dalénium Upptäckarcentrum (inaktivt) |
2007-05-07 | Ingenjörsämnen på Dalénium, upptäckarcentrum (inaktivt) |
2007-04-23 | Hur kan MUISK - Musik i verksamheten bli ett verktyg som berikar förskolans verksamhet?
(inaktivt) |
2007-04-23 | Hur kan personalen använda sig av empatisk kommunikation och giraffspråket och på så sätt förbättra kommunikationen med barnen? (inaktivt) |
2007-04-11 | Utveckling av Utepedagogik Sverige AB´s datastruktur samt hemsida (inaktivt) |
2007-04-04 | Design av platsbyggda konstruktioner för friluftsliv, kulturskydd och viltvård (inaktivt) |
2007-03-05 | Utvärdering av projektet RUN vars syfte är att motverka övervikt och inaktivitet bland barn på Hisingen. (inaktivt) |
2007-03-01 | Hur kan vi få ut det bästa av Flexibelt Lärande? (ap) (inaktivt) |
2007-03-01 | Dataspel på tidningens hemsida (inaktivt) |
2007-02-15 | Hur kan (förskole)barn/elever fotografera sig till en bättre förståelse av sin omvärld? (inaktivt) |
2007-02-06 | Marknadsföring/upplevelse av hantverk och design under fyra sekel (Aw) (inaktivt) |
2007-02-02 | Varför nådde jag inte till godkändnivå? (inaktivt) |
2007-02-02 | Vad är det som är svårt i svenskan för barnen i Lövgärdet? (inaktivt) |
2007-02-02 | Vad är det som är svårt i matten för barnen i Lövgärdet? (inaktivt) |
2007-01-04 | Matematisk modellering av dopamin-modulering av arbetsminnes-relaterad hjärnaktivitet (inaktivt) |
2006-11-27 | Authoring tool for narrative-based pervasive games
Verktyg för användar-genererat innehåll till positions-baserade mobila spel (inaktivt) |
2006-11-22 | Gå och cykla till skolan- för bättre hälsa och miljö (inaktivt) |
2006-09-27 | Hur kan giraffspråket användas i kommunikationen mellan lärare/barn och föräldrar?
(inaktivt) |
2006-09-27 | Hur kan MUISK - Musik inför skolstarten - berika förskolans verksamhet? (inaktivt) |
2006-06-20 | Barnasinne - ett reggio i Bergslagen (inaktivt) |
2006-06-07 | Produktutveckling av produktidé - Ergonomisk bärsele för barn (FP) (inaktivt) |
2006-04-10 | Inflytande i förskola och skola (inaktivt) |
2006-03-01 | Gå och cykla till skolan - för bättre hälsa och miljö (inaktivt) |
2006-02-24 | Affärsplan: IT-stöd för inmatning av strukturerad data inom hälso- och sjukvård (inaktivt) |
2006-01-18 | Analys av EEG-data vid kognitiv träning (inaktivt) |
2005-11-25 | Presentationsfilm om Gustaf Daléns Upptäckarcentrum (inaktivt) |
2005-05-13 | Kulturhistoria för turister (JH 03) (inaktivt) |
2005-05-02 | Design av platsbyggda konstruktioner för friluftsliv, kulturskydd och
viltvård (inaktivt) |
2005-01-31 | Utveckling av servicen på befintlig websida (JJ) (inaktivt) |
2005-01-31 | Kartläggning av fysiologiska och sociologiska bakgrundsfaktorer (jj) (inaktivt) |
2004-12-20 | Utvärdering av tretimmarsverksamhet för barn till föräldralediga (inaktivt) |
2004-11-30 | UR (Utbildningsradion): Barn- och ungdomsredaktionen söker innovativa ideer till sina radio- och tv-sajter (inaktivt) |
2004-09-03 | Genusperspektiv - hur förhåller vi pedagoger oss till flickor respektive pojkar? (inaktivt) |
2004-06-17 | Utvärdering av ett 4-årigt projekt angående Kognitiva hjälpmedel till personer med utvecklingsstörning (inaktivt) |
2004-04-20 | BARNASINNE - ett initierande i skapandets förunderliga möjlighet till frigörelse av känsla och tanke. Ett reggio i Bergslagen. (inaktivt) |
2004-03-17 | Utvärdering av ett 4-årigt projekt angående Kognitiva hjälpmedel till personer med utvecklingsstörning (inaktivt) |
2004-03-09 | Utvärdering av ett 4-årigt projekt angående Kognitiva hjälpmedel till personer med utvecklingsstörning (inaktivt) |
2004-03-04 | Blev vår skola bättre efter organisationsförändringen? (inaktivt) |
2003-12-18 | Skolbiblioteket (09) (inaktivt) |
2003-10-10 | Kartläggning av fysiologiska och sociologiska bakgrundsfaktorer (inaktivt) |
2003-07-04 | Utvärdering av Barngruppsverksamhet i Oskarshamn. (inaktivt) |
2003-03-13 | Elevinflytande i grundskolan (18) (inaktivt) |
2003-02-03 | Attityd undersökning angående droger och folkhälsa (inaktivt) |