Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2009-07-07

Eventmarknadsföring - Hur kan Aeroseum förbättra sitt marknadsföringsarbete?

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Stiftelsen Aeroseum driver sedan våren 1999 ett projekt att i evenemangsstaden Göteborg vid Säve flygplats, Göteborg City Airport, bevara tidigare militära berganläggningar som ett underjordiskt, levande flygmuseum, ett flygupplevelsecenter - AEROSEUM.I denna flyghistoriska kulturanläggning ska flygets historia och utveckling visas - från Ikaros till dagens moderna flygplan, helikoptrar och andra flygande farkoster, såväl civila som militära, nationella och internationella.

I dagsläget är arbetet med events och arrangemang mot företag och organisationen i fokus men målet är att erbjuda en bredare verksamhet även mot andra målgrupper. Läs mer på: http://www.aeroseum.se

Vi letar nu efter en eller flera studenter som är intresserade av att skriva sitt examensarbete inom området konferens/event/marknadsföring. I dagsläget ligger fokus i vår verksamhet på att jobba mot målgruppen
företag och organisationer som erbjuds allt ifrån konferensarrangemang i en annorlunda miljö till produktpresentationer, team-building och
kick-offer.

Vi är i ett expansivt läge och detta kan vara en spännande möjlighet för en eller flera driftiga och initiativrika studenter att utforma ett förslag på hur vi kan rationalisera vårt marknadsföringsarbete. Man kan tänka sig ett avstamp i en nulägesanalys som sedan resulterar i en marknadsplan med konkreta förslag till åtgärder. Det finns stora möjligheter att påverka inriktningen och upplägget på uppdraget.


  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.