Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2003-11-06

Marknadsplanering till webbaserat telefonpassnings och bokföringsföretag (UK 01)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Litet telefonpassningsföretag i Kalmar, som består av två avdelningar:
1) traditionell telefonpassning åt företag samt finansiell service åt stora banker. Företaget kan även agera Kundtjänst åt stora aktiebolag och ta emot alla inkommande samtal och e-mail från aktieägarna vid t ex nyemissioner och svara på deras frågor. Företaget har ca 800 företagskunder över hela Sverige, de flesta befinner sig dock i storstäderna.
2) bokföringsbyrå med ca 60 företagskunder som företrädesvis finns i Kalmar, men även i Stockholm. Kunderna följer sin bokföring via webben.

Företaget har hittills varit väldigt gynnat om man ser till hur mycket jobb som har lagts ner på att marknadsföra sig till nya kunder. I stort sett alla kunder har själva hört av sig till företaget och några större ansträngningar har inte behövts göras än att ta hand om dem när de skrivit under beställningen. Men hur skall företaget då marknadsföra sig mot nya kunder och även mot befintliga kunder som kanske inte använder oss regelbundet? Kan man på något sätt marknadsföra de båda avdelningarna tillsammans trots att de sysslar med olika saker? Hur ser marknadsaktiviteterna ut idag och vad kan göras bättre? Om man ökar marknadsaktiviteterna X, vad ser man då för skillnad i omsättning? Betalar det sig på ett år? Företaget är också öppet för andra infallsvinklar

Syftet är att undersöka behovet av åtgärder för att aktivera företaget till att börja jobba i en mer säljande organisation för att företaget ska kunna fortsätta att växa i den takt det hittills har gjort.

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.